Известие

Collapse
No announcement yet.

как се тества дозатор - клапан на рейката

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ефект от смяната на регулатора няма, пак си поклаща леко оборотите докато загрява от около 50 до към 70-80 градуса, първи цилиндър има най-голяма корекция +2,19мл на топъл мотор на празен ход това не е по време на регенерация, общо имам 6,099 мл корекции,
    2ри цилиндър е -0,75мл
    3ти цилиндър е -0,92мл
    4ти Цилиндър е -0,45мл

    Във форума на фиат попаднах на тема, че максимално трябва общата коренция да е 5мл.
    При кореция от +/- 2 започвал да тресе мотора на студено ( горе долу го имам това) при корекция от -/+ 2,5 трябвало да пуши.

    Имах пусната тема за почукване в главата и се съмнявах в повдигачите, днес ги смених всичките (сложих АЕ) прегледани са всички кобилици за износване изкривяване или пукнатини паля мотора и пак като загрее причуква, явно е от дюзата целия проблем.

    Къде в София има свестен дизелджия да я прегледа, че вече ходих при един в Обеля (беше ми най-близо) който ми взе 200 лв и каза, че всичко е ок, а очивидно нещата не са така. Мотора е след цялостен ремонт и вариант за загуба на компресия е никакъв (сегменти, лагери и ремонт на глава)

    и съм с нови носачи и биалетки и колата пак чука на кухо от ляво при по големи неравности

    Comment


    • #32
      Имай предвид, че може да не е проблем с дюзата, а с буксата на дюзата.
      Има такива случай, днес четох по форума
      Жалко че си инвестирал, а няма отплата ...
      Last edited by flipz; d.m.y г., 21:31.
      Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

      Comment


      • #33
        едва ли е от буксата, защото когато я откопчая си записва, че липсва връзка с дюзата и само леко да я докосна (още не е щракнала ) и заработва веднага цилиндъра.
        С какво масло карате този мотор ??
        Сипах castrol edge 5w30 c3, но странното е, че 5w40 edge TD покрива също спецификациите за дпф ..

        Comment


        • #34
          CASTROL EDGE TURBO DIESEL TITANIUM 5W-40
          Мисля, че носи по- голям товар и температура.
          5w40 по-високи температури през лятото и повече настъпване има по-висок вискозитет от 5w30

          copy/paste
          "5W40 е моторно масло, което прониква по-бързо в активните механизми и осигурява отлично смазване при стартиране. Номерът "40" означава, че той се различава от най-често срещаното моторно масло (30) сред автомобилите, тъй като е по-плътен, което осигурява по-дълбоко смазване на двигателя при горещи температури. Това масло се използва най-често при превозни средства с по-високи пробези, тъй като е по-дебело от маслото, така че ще осигури по-добро смазване на работните части в двигателя, които са били изхабени вследствие на стареене или напрежение."
          Last edited by flipz; d.m.y г., 22:43.
          Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от flipz Покажи съобщение
            След като му сложих пластините не клати, нито при студен, нито при загрял по светофарите.
            В процеса на обслужване се надявах, че ще излезе от някъде този "проблем".
            Махане на клапи, почистване, BDC добавка която си ползвам, горивен филтър и тн
            Понеже съм чел в Autolusso, че с премахване на клапи спират и EGR и повечето хора отчитат по- добра работа и мощност, сравнение със само премахнати клапи (лаг в ниските - което е вярно). Поръчах от ebay комплекта .. сложих ги .. паля и радост за очите .. първо палене от 4 дни и не клати и така вече близо месец.
            При мен имаше съвсем леко клатене при първи старт,от порядъка на 2-3 минути,след това заковават и не играят повече.Бях само с пластината отвътрешната страна,към колектора ,след това като сложих и другата към тръбата ,клатенето изчезна. С работещ и изправен ЕГР,с ДПФ и без клапи съм.
            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

            Comment


            • #36
              Това ме наведе на мисълта, че всичко идва от EGR т.е. негова неизправност.
              За това попитах дали стоковият е perturb случайно да не е подменен, като се подменяли колектора.
              Може би с времето не функционира съвсем както трябва. Или заради нашето по- различно БГ гориво и от там разлика в изгорелите газове който влошават работата на мотора.
              Братовчед ми беше заредил някакъв дизел на неговата Kappa преди години и му се стопи бронзовата тръбичка, бронза беше станал на капчици около дупката която се получила
              Затапваш, той си "работи" и нямаш никакви проблеми.
              Last edited by flipz; d.m.y г., 16:00.
              Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от flipz Покажи съобщение
                Това ме наведе на мисълта, че всичко идва от EGR т.е. негова неизправност.
                За това попитах дали стоковият е perturb случайно да не е подменен, като се подменяли колектора.
                Може би с времето не функционира съвсем както трябва. Или заради нашето по- различно БГ гориво и от там разлика в изгорелите газове който влошават работата на мотора.
                Братовчед ми беше заредил някакъв дизел на неговата Kappa преди години и му се стопи бронзовата тръбичка, бронза беше станал на капчици около дупката която се получила
                Затапваш, той си "работи" и нямаш никакви проблеми.
                Аз смених стария ЕГР, щото ми правеше номерца и записваше няква грешка в компа, без да излиза на таблото и понеже най-мразя някакви такива взех друг. Механично нямаше видими проблеми, затова се ориентирах към електромагнита, както и да е.... Смених го със 100% почистен от мен и работещ ЕГР, но пак имаше леки колебания, както писах вече в горния пост. Сега е чук.
                Но все си мисля, че клатенето започна откакто махнах клапите,но не мога да кажа със сигурност, понеже беше лято и жега. Оборотите помръдваха при мен когато е от порядъка на 7-10°С - сутрин.
                156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                Comment


                • #38
                  И аз имах подобно клатене на студено, както и замисляне в ниските обороти, първите 200-300 метра след старт. В крайна сметка е от ЕГР-а. Временно е с дупчени планки, като му дойде времето за ремап, ще си получи плътните. Иначе и аз съм със заводски Pierburg.
                  Alfa Romeo 159 Ti SW Nero Carbonio

                  Comment


                  • #39
                    Ако вашата е 1.9 имайте предвид, че максималният товар на скоростната ви кутия е 320Nm а в момента въртящият ви момент без ремап е 320Nm. Няма никакъв толеранс.
                    Лагерите на тази кутия страдат много от износване, аз ги смених. Има много оплаквания в alfaowner.

                    Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                    Смених го със 100% почистен от мен и работещ ЕГР, но пак имаше леки колебания, както писах вече в горния пост.
                    И моят е почистен пред мен от специалист на алфа, но това не промени нищо
                    Маф-а в колектора беше мн. мн. зацапан, но и негово почистване не промени нищо
                    Само затапване с пластини с дупки, няма нужда и от софтуерно спиране и тн.
                    Last edited by flipz; d.m.y г., 10:21.
                    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от flipz Покажи съобщение
                      И моят е почистен пред мен от специалист на алфа, но това не промени нищо
                      Маф-а в колектора беше мн. мн. зацапан, но и негово почистване не промени нищо
                      Само затапване с пластини с дупки, няма нужда и от софтуерно спиране и тн.
                      Така де,с почистени EGR,MAF,MAP,всичко бях препипал,но пак имаше колебания...съвсем малки ,но ги имаше. Сложих пластини с отвори и спря да играят оборотите.
                      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                      Comment


                      • #41
                        Да, запознат съм с F32 кутията, преди това карах Опел и съм наясно с болежките й. Малко е на късмет работата, но със сигурност има проблеми с лагерите. При опелите до голяма степен проблемът идваше и от фабричното масло, което е леш и на километрите, на които идват колите в БГ е вече боза.
                        Иначе за 159-ката съм се преживял идеята, че в един момент този ремонт ще се случи така или иначе, но на фона на общото удоволствие от колата, си струва всичките главоболия до момента и занапред
                        Alfa Romeo 159 Ti SW Nero Carbonio

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от flipz Покажи съобщение
                          След като му сложих пластините не клати, нито при студен, нито при загрял по светофарите.
                          В процеса на обслужване се надявах, че ще излезе от някъде този "проблем".
                          Махане на клапи, почистване, BDC добавка която си ползвам, горивен филтър и тн
                          Понеже съм чел в Autolusso, че с премахване на клапи спират и EGR и повечето хора отчитат по- добра работа и мощност, сравнение със само премахнати клапи (лаг в ниските - което е вярно). Поръчах от ebay комплекта .. сложих ги .. паля и радост за очите .. първо палене от 4 дни и не клати и така вече близо месец.
                          Може ли линк за пластините?
                          Имам и друг въпрос - виждам, че използваш MES. Купих си блутут ELM327 и ми дава грешка, че не може да се свърже с ЕКУ-то. Пробвал съм всички апликации от апстора и на компютъра доста програми. Пробвах и с ELM към USB - същата история. Пробвано на 2 компютъра. Портовете са нагласени (от device manager проверявам на кой порт е и така...), но не работи. С ония малките джиджавки с дисплеи за диагностика се връзва веднага и ми показва грешки и т.н. Тааа - с какъв кабел си и има ли някакви настройки, които пропускам?

                          Благодаря предварително!
                          Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v 150hp

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от aironhight Покажи съобщение
                            ...
                            Имам и друг въпрос - виждам, че използваш MES. Купих си блутут ELM327 и ми дава грешка, че не може да се свърже с ЕКУ-то. Пробвал съм всички апликации от апстора и на компютъра доста програми. Пробвах и с ELM към USB - същата история. Пробвано на 2 компютъра. Портовете са нагласени (от device manager проверявам на кой порт е и така...), но не работи. С ония малките джиджавки с дисплеи за диагностика се връзва веднага и ми показва грешки и т.н. Тааа - с какъв кабел си и има ли някакви настройки, които пропускам?

                            Благодаря предварително!
                            Твърде вероятно е да трябва да се премахне терминиращият CAN шината резистор в адаптера.

                            Аз имах същия проблем и го реших по този начин.

                            Повече по въпроса - тук.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #44
                              На платката на EML-а няма никакви обозначения. Единственото нещо което пише е Някаква дата 2017та година и Version 1.1. Няма резистори и т.н. Ще търся кабел явно, ама не знам какъв да си поръчам. А и хората от тая тема нямат достъп до CAN, а аз нямам достъп до нищо
                              Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v 150hp

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от aironhight Покажи съобщение
                                На платката на EML-а няма никакви обозначения. Единственото нещо което пише е Някаква дата 2017та година и Version 1.1. Няма резистори и т.н. Ще търся кабел явно, ама не знам какъв да си поръчам. А и хората от тая тема нямат достъп до CAN, а аз нямам достъп до нищо
                                Моята се свързва с alfa obd demo без проблем, през андроид. Трябва да си на контакт.
                                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                                Comment

                                Working...
                                X